Master and Commander

Igår kväll såg jag en film med Madde. Blev Master and Commander som min far varmt rekommenderat. handlar om ett engelskt skepp som blir angripet av ett franskt skepp. Tack vare dimma så klarar sig det engelska skeppet, lett av Russle Crowe. Efter der vill de ta revansch men blir lurade och igen lyckas de knappt undkomma det franska skeppet. Efter lite strövande på Galappagos så kulminerar allt i en sista strid.
Tyckte filmen var helt ok. Typ 4 av 5 som betyg kan jag ge den. Kanske lite frikostig men den var ändå underhållande. Lockade till lite skratt och även lite spänning. skådespelarna gjorde ett bra jobb och den var fint filmad. Slutet var också lite kul. farsan älskar filmen och verkar ha den bland sina favoriter men riktigt så långt sträcker inte jag mig.
Men filmen är kanske inte något för varje person med tanke på att Madde tyckte att den var lika trist som Das Boot (som jag gillar). Hon tycker att de bara åker, slåss, åker, slåss etc och sen är filmen slut. Själv ser jag mer spänning än så i båda filmerna :P
Master and Commander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0