Omiyage och baiku

Efter att ha skrivit om äckelgubben så kan jag nämna något mindre äckligt och roligare. Min mor och bror kom hem från Japan igår efter att ha varit där i lite mer än en månad. Tjocka och glada verkar dom vara iallafall :)
De hade tagit med sig lite omiyage iallafall (presenter). Jag fick 2 st t-shirts, en strap för min mobil med Doraemon, en liten lyckobringare mot sjukdom och till slut ett litet paket med sake. Till Madde had dom köpt 2st hårsnoddar/armband som tydligen är poppis i Japan och en Hello Kitty figur. Själv passade jag på att ge dom de presenter jag hade köpt dom i Spanien. Kan lägga upp bilder på kläderna och så imorgon, måste ju ta bilder så att man kan konkurrera med de trista modebloggarna som tycker att saker från H&M are the shiznatch :)

När jag kom hem bejakade jag min manliga sida genom att bli oljig om händerna. Bakbromsarna på cykeln har nötts ner helt så bytte dom och passade på att serva cykeln lite allmänt och rengöra den lite. Nu ser den nästan ut som ny om man inte tittar så noga. Får se hur många sekunder på cykeln det tar tills den är lika skitit. Vågar knappt cykla nu ju..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0