Battle of Botnia II

Igår gick ju då till slut Battle of Botnia av stapeln för andra gången och denna gång var jag med som fighter och inte nå frivillig arbetare. Var fullsatt även denna gång och verkar ha blivit en succé igen av det jag såg.
Invägningen gick i alla fall utan några som helst bekymmer, låg 1kg under vikten till och med, trots att jag åt en banan, clementin och drack ett glas vatten för att jag inte skulle vara för mcyket under gränsen. Ville ju inte ge motståndaren nå ideér om att han skulle ha stort viktövertag, men faktiskt vägde han in med mer marginal än mig :)
Min match var nummer två på fightcardet och det blev lite småstressigt på uppvärmingen och sen skulle det bli presentationer av fighters ochså, vilket avbröt uppladdningen lite. Men men..inget man kunde göra något åt och det var likadant för motståndaren.
Kände mig riktigt självsäker och lugn när jag gick in till ringen till tonerna av In Flames
Igår gick ju då till slut Battle of Botnia av stapeln för andra gången och denna gång var jag med som fighter och inte nå frivillig arbetare. Var fullsatt även denna gång och verkar ha blivit en succé igen av det jag såg.
Invägningen gick i alla fall utan några som helst bekymmer, låg 1kg under vikten till och med, trots att jag åt en banan, clementin och drack ett glas vatten för att jag inte skulle vara för mcyket under gränsen. Ville ju inte ge motståndaren nå ideér om att han skulle ha stort viktövertag, men faktiskt vägde han in med mer marginal än mig :)
Min match var nummer två på fightcardet och det blev lite småstressigt på uppvärmingen och sen skulle det bli presentationer av fighters ochså, vilket avbröt uppladdningen lite. Men men..inget man kunde göra något åt och det var likadant för motståndaren.
Kände mig riktigt självsäker och lugn när jag gick in till ringen till tonerna av In Flames. Första ronden gick också bra. Sen gick det lite trögare och jag lät honom ta initiativet. Tredje ronden var ganska jämn kändes det som men han pressade på lite mer men jag hade liten förhoppning om att jag kanske hade vunnit men det grusades när anouncern ropade upp Gustav som vinnare :(
Efter matchen var det dags att linda benen, framför allt vänster ben var och är ganska svullet men det kändes inte i ringen.
De andra resultaten i thaimatcherna var att Fredrik och Jessica vann sina matcher på poäng och Pavel förlorade på poäng. Alla gjorde bra insatser och ska vara nöjda. Definitivt värda en Ben & Jerry's :)
Stort tack till alla som var med och hjälpte till med allt, arrangemang, uppvärmning, träningar etc. Tack också till Jonas som coachade bra som vanligt.
En hyffsat bra bild. Min blekhet lyser nästan lika mycket som belysningen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0