Krigsskador

Har sedan jag gick matchen i lördags fått samma fråga flera gånger, nämligen hur det kändes och om det gjorde ont. Tänkte jag berättar lite om det.
När jag var i ringen tyckte jag inte att någon av smällarna gjorde speciellt ont. Visst känner man av när det blir någon skenben mot skenben smäll men inget man bryr sig om just då. Första gången jag märkte hur ont det gjorde var när jag kom ner i omklädningsrummet och tittade ner på mitt smalben och såg hur svullet det var på vissa ställen. Med andra ord. Titta inte på det! :)
Jag var egentligen bara svullen på vänstra smalbenet, resten vara bara små blåmärken vid höger fotled och lite på underarmarna (just ja, lårkakor i båda benen hade jag också!). Och nu nästan en vecka efter så är det egentligen bara vänster smalben som fortfarande gör ont. Blödningen verkar ha flytit ner under måndagen när jag var på jobbet så det är betydligt mer ansammlat där än närmare knät.
Kommer dock försöka träna igen på lördag och se hur ont det gör då :)
Så här såg benet ut lördag kväll innan jag lade mig. Gissa vilket ben jag blockat mer med :)


Söndag kväll såg det ut så här. Blödningen har spridit sig lite mer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0