Lite om julfirandet

Tänkte slänga in ett inlägg om julfirandet. Firade som vanligt med mina Madde, mina föräldrar, brorsan och farmor o farfar. Av någon anledning har jag och Madde aldrig tagit oss ner vid jultiden för att fira med hennes släktingar.
Men i alla fall var julbordet något nerbanntat i år eftersom vissa rätter inte brukar ätas eller knappt rörs. För det var det dock inte lite mat utan man blev lika fullproppat mätt som vanligt :)
Madde skulle så klart se på sitt obligatoriska Kalle Anka vid 3 tiden, så vi satte oss vid den nya plasmaskärmen som farsan köpt och kollade (även om jag slumrade till lite då och då). Därefter var det då julbordet. Vi hann också lägga lite pussel som farfar tydligen hade köpt på stan. Var ett ganska jobbigt pussel med 500bitar och en herrans massa folk i.
Efter julbordet var det i alla fall dags för julklappsutdelandet och jag fick en ny smörgåsgrill (min gamla har gått sönder), en t-shirt, en deo (luktar jag så illa?), och lite småsaker. och från farmor och farfar fick jag och Madde pengar som vi tänker lägga på sparkontot och samla till våran planerade Japanresa om 2 sommrar.
Därefter blev det lite mer pusslande (vi fick klart det!) innan det var dags för efterrätt. Brorsan hade gjort chokladmousse som var riktigt gott.
Till slut spelade vi lite olika spel, bland annat det oerhört roliga Jenga. Madde lyckade med konststycket att riva på 2a klossen. det var julens höjdpunkt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0