Blåbärsplockning = Elefantmannen Kenji

Igår kväll tvingades jag med av Madde för att plocka blåbär. Fanns inte så mycket inne i skogen men vid skogskanten fanns det ganska mycket. vi fick nästan ihop en liter efter ca 1h plockande. var glad att vi inte stannade ute längre för det var fasiken miljontals mygg runt oss och jag såg ut som elefantmannen efteråt pga alla myggbett. När jag skulle jobba inatt hade de flesta svullnaderna dock lagt sig så folk som råkade möta mig behövde inte bli rädda.

Lär nog bli en till tur med blåbärsplockande. Nu har vi nog mycket för att göra en blåbärspaj på lördag, men man vill ju ha lite mer än så för senare på året också. Borde ju växa lite mer bär i skogen sen lite senare i på sommaren också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0