Ice Age 3 tankar

Nu är jag hemma från biobesöket och är helnöjd. Ice Age 3 var mycket bättre än jag väntat mig faktiskt. tyckte att 1an var hlt ok men att 2an var dålig. 3an var dock riktigt kul och det var många ställen ja gkunde skratta på, och det var inte bara när Scrat som vanligt kämpade med sin nöt.
Filmens huvudhandling är iallafall att Sid hittar ett par ägg som han tar med sig. Det visar sig att äggen tillhör en T-Rex som så klart inte är så glad och hämtar sina ungar (som nu hunnit kläckas). Dinosaurien hämtar sina barn och tar med sig Sid så alla andra i gänget måste ju vandra efter och rädda honom. De råkar hamna i en värld under sin egen där alla dinosaurier fortfarande verkar leva. Med andra ord farligt! På vägen träffar de Buck som levt där länge och hjälper dom. På vägen blir Manny även far och det är hela tiden något som händer.
Självklart är även Scrat med denna gång och kämpar denna gång inte bara med sin otur utan även mot kärleken. För vad är mer värt, kärleken eller nöten? :)
Filmen får en stark 4a av fem av mig. Definitivt bättre än Brüno, om du nu skulle vela mellan dess två filmer.
Ofta man fick se denna min.

Kommentarer
Postat av: Filmfreaksen - Johanna

har hört av många att trean ska vara den bästa av den, får se om jag hinner se den på bio.. vet inte om jag ska se på bruno eller ice age. svårt val. Bruno verkar så jävlar rolig, precis min humor, haha :D Men ice age verkar också bra. får se vilken jag lyckas dra med mig Jack på :)

2009-07-21 @ 20:06:08
URL: http://filmfreaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0