Paperboy Ken

Idag hade jag mittförsta arbetspass som tidningsutdelare som jag fick gå själv. Den äcklige fisande gubben som är irdinarie är på semester nu. Funkade riktigt bra måste jag säga, trots att jag går rundan med en kärra istället för att ta bil som gubben. Löpte först de ca 25 min till stället där jag ska hämta upp tidningen. Där började det bra med att jag pajade min penna vilket gjorde uppdateringen av nytillkommna och strukna personer svårare. Kom iallafall iväg vi 2:15 och sprang runt i höghusen på berghem och slängde i tidningar där de skulle vara. Men sen när jag kom till villaområdet började jag få ont i knät..gammla löparknät som fortfarande spökar :( Så jag gick resten av sträckan. Men blev ändå klar vid  4:40 vilket betyder att jag var snabbare till fots än ordinare gubben med bil :D det ska egentligen ta 3,5 h, vilket jag slog med mer än 1h! :D Känner mig lika dominant som tidningsutdelare irl som jag gjorde på min gameboy när jag lirade paperboy som liten pöjk!
Får se hur mycket jag kan löpa imorgon, kanske knät blir bättre när det vänjer sig vid löpning varje dag, och jag ser till att stretcha ut senan ordentligt. 
 
Gamla goda minnen :D

Kommentarer
Postat av: Filmfreaksen - Johanna

Sv: Ojdå, det var inte illa att få medhåll för en gångs skull ;) haha :)



Fanns inte det spelet på ngt Tv-Spel också? känner igen det som sjuttan, men har aldrig haft ngt gameboy så ^^ haha.

2009-07-06 @ 15:59:51
URL: http://filmfreaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0