Vässa kökskniv

Fick ju ett brynstål under sommaren, som Maddes morfar efterlämnade och ingen ville ha. Har ju sett Gordon Ramsey stå där i TV och se fashig ut när han slipar sina knivar så jag tänkte att jag kan lära mig. Lasse demonstrerade lite snabbt hur man gör och nu har jag använt det några gånger men funkar inte riktigt bra tycker jag. Knivarna blev vassare men inte som jag ville så jag googlade lite och hittade en instruktionsvideo av självaste Gordon och nu när jag testade fick jag till knivarna mycket bättre. Till och med Maddes superslitna kniv är vass som ett mordvapen igen. Länkar till videon så ni andra också kan se och lära ;)



How to sharpen a knife
by channel4food

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0