Hemma från resandet

Nu är man då hemma igen efter 2 veckors resande. Var ju först nere i Vinninga där det var stort ståhej för att Johanna tog studenten. Verkar vara mycket mer ståhej där nere  södern jämfört med här uppe i norr när det gäller arrangemang och så.  Efter i princip en veckas ståhejande så var det dags att bege sig riktning Gran Canaria. Men på vägen blev det ett stop i Göteborg fär att fara på Liseberg. Var faktiskt första gången jag var där och det var riktigt kul. Tyvärr blev jag lite illamående på eftermiddagen så jag kunde inte åka så mycket jag ville.
Dagen efter så bar det iväg till Gran Canaria. Var riktigt bra väder där, men var inte så oväntat kanske, med tanke på att de bara har 17 regndagar där, om året (det gäller södra delen av ön). Blev iallafall mer än bara solande vid poolen. Stranden var mest lerig så där vare nästan ingen som var. Första dagarna passade vi iallafall på att uppleva massa saker. 
Första dagen for vi iväg med bussen och besökte en marknad som bara är på onsdagar och söndagar. var inte så farligt med folk och marknaden var rolig. Man kunde hitta lite allt möjligt och det mesta som såldes var nog piratkopior. Säljarna var påstridiga och man skulle pruta och ha sig vilket är lite roligt men mest jobbigt tycker jag. Köpte iallafall 3 t-shirts, ett bälte och en present till morsan. madde fyndade också lite roliga saker.
Andra dagen gick vi iväg på egen hand ut mot en damm som var någon km från hotellet. Vi såg den på avstånd i något ökenaktigt ladskap så vi knatade dit och trodde att vi skulle se en sjö bakom dammen men den var fasiken heeeelt uttårkad. Men blev iallafall en bra vandring.
På fredagen for vi till Palmitos park. Det är en djurpark som var mitt ute bland bergen och bussen dit var inte att leka med. Parken i sig var riktigt rolig med lite shower och man kunde komma nära djuren, framförallt fåglar. Det som var roligast och häftigast var deras show med rovfåglar. Var mycket imponerande när fåglarna kom glidandes i hög fart och faktiskt touchade en!
Lördagen var det dags för den stora öturen. En riktig turistgrej men man fick se en massa intressanta saker på ön. landskapet var riktigt fint på vissa ställen. Och även här undrar man ibland hur fasiken bussen kom igenom vissa passager.

Efter dom upplevelserna tog vi det lugnt resten av dagarna och slappade vid poolen och försökte få lite färg. Jag blev brunare än Madde men båda har bränt sig på axlarna, antagligen då vi hoppade runt i poolen.
För övrigt kan jag säga att jag inte kan flyta på vatten. Medans Madde kan ligga där på rygg och flya så sjunker jag som en sten :P

Blider kan jag lägga upp senare. Hörde idag också att Wacko Jacko dog igår kväll. Kommer nog snart att skriva ett inlägg om det också ;) Håll tillgodo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0