Transformers 2

Var och såg Transformers 2 i söndags och den var helt ok. Inte lika bra som första filmen men ändå sevärd. Handlingen var ju inget speciellt utan det är Decepticons som återkommer och ska ta revansch. Filmen är ganska maffig men det blir lite väl kaotiskt i striderna ibland eftersom kameran är så nära och far runt. Man får ju visserligen nästan en känsla av att själv vara med men man tappar översikten. Sen är ju musiken lika maffig som i förtsa filmen och det är mer strider mellan robotarna, vilket alltid är bra :D Filmen får typ 3+ av fem möjliga.
Sen måste jag hacka ner lite på hela bioupplevelsen lite. Har aldrig riktigt gillat bio egentligen..det är dyrt och trångt. Men tycker att det blir värre och värre för varje gång man är på bio. Blir mer och mer reklam för varje gång vilket gör att filmen börjar 25 minuter senare än vad som står på lappen. Trailers kan jag leva med men vanlig tv-reklam ska jag inte behöva se om jag pröjsar 100kr för att se filmen. Förr tyckte jag att ljudet var bra på bio men nu senast var det inte alls bra tyckte jag. Dessutom har man knappt nå benutrymme vilket leder till att personen bakom ständigt dunkar knäna i stolsryggen vilket får min stol att gunga till..drygt som FAN!
OPTIMUS!!

Kommentarer
Postat av: Filmbloggen

Håller med dig helt faktiskt! Ettan var mycket bättre!



/ Sveriges populäraste filmblogg

2009-07-07 @ 09:59:28
URL: http://www.filmbloggen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0