Brännbollsyra

Igår var det dags för den årliga brännbollsturneringen här i Umeå. Var inte och kollade på några matcher eftersom jag inte hade tid och var så trött men när jag cyklade förbi ängarna efter jobbet var det knäkfullt längs ängarna, massa bilar längs vägen och oändligt mcyket flk på ängarna. Man såg alla möjliga typer av personer, seriösa sportare, utklädda spexare och redan fulla fjortisar (och äldre). Vädret är också bra så det är verkligen en perfekt helg för att spela brännboll på.

Kände mig så mentalt helt förstörd igår kväll att jag skippade träningen. Egentligen dåligt men kändes som att det hade blivit kontraproduktivt om jag inte känner att jag kan ge allt. Då kan tränaren hellre ägna tid åt någon som är mer motiverad för dagen. Idag är jag dock hyffsat utvilad så det ska tränas för fullt och delas ut slag, sparkar och knän.

På tal om slag, sparkar och knän så gick jag och Madde till ICA strax före kl21 igår och såg att det var en herrans massa folk på Mariehems centrum. Massa poliser och en ambulans också. När vi gick förbi så såga vi att det stod nå blodig snubbe där och tjaffsade. Idag i VK var det rubricerat som grov misshandel. brännbollsyran är ju en stor festhelg också, men trist när folk inte kan kontrollera sig. ska jag vara ärlig måste jag säga att han som var blodig inte heller betedde sig het oskyldigt när han stod där brevid poliserna och typ tjaffsade med några invandrare.

Passerade också mariehemsängarna på kvällen och det såg ut som ett slagfält, massa skräp och cykelvägen var full med glassplitter. Blir så förbannad varje gång jag ser glassplitter..vet inte hur många gånger jag fått fixa en punka för att idioter kastar flaskor på cykelvägarna. Iallafall spelades det ingen brännboll längre men det var ändå en hel del folk där. Såg också "Fisken" som cyklade förbi. har inte träffat honom på typ 2 år men han stannade inte ock snackade, kanske hade brådis, vad vet jag.

Nedan är två bilder på ängarna när jag gick förbi på kvällen. Tyvärr var det motsol hela tiden typ så bilderna och viklarna är inge bra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0