Död åt Vista!

Madde fick hem sin nya dator igår och vi var förbi och hämtade den. Dock så äre inte direkt bara att starta datorn och köra igång utan man vill ju ha sina gammla program och så på sin nya dator också och att få till allt var fan drygt. Vista känns som en fånge på ett högsäkerhetsfängelse som inte ens får pissa utan vaktens tillåtelse. Typ för varje knapptryck man gör får man typ ge den tillåtelse att utföra kommandot. Har aldrig använt Vista tidigare så det är lite nytt som måste utforskas (för så klart äre jag som får rycka in så fort Madde inte fattar vad som händer :P).
Men nu verkar det mesta funka på den iallafall. Jag lär iallafall inte skaffa en dator med Vista i..aldrig..lär vänta på Windows 7 och se hur det anses vara. I värsta fall får man väl gå över till hypade och dyra Mac eller billighetens Ubuntu (mm..nu vart jag sugen på Ubuntu cola!) :P

Annars äre inte mycket jag gör idag. Är ledig så det är nice. Imorgon tänkte jag dock fara och jobba igen. Blev förresten tillfrågad igår om jag har lust att vara kvar på avdelningen och självklart ja jag att jag var det. Har ju trivits utmärkt. Än är dock inget klart utan det skulle ses över med ekonomin inom projektet (så det skulle i så fall bli en projektanställning och inget fast). Skulle vara riktigt nice om man kunde vara kvar. så håll tummarna för mig! ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0