Valborg och BoB

Har hänt en massa sedan jag uppdaterade senast. Börjar med att berätta om Valborg. Blev totalt 10 pers som var här och grillade och hade trevligt. Höll också på att bränna ner balkongen när engångsgrillarna inte gjorde riktigt som de skulle, men det klarade sig utan problem iallafall, förutom att grannen nu har en skitig balkong :P Maten blev iallafall rikigt god och det är typ så att man fortfarande är mätt idag pga allt man åt.

Efter att ha fått grjea hela dagen på valborg blev det en riktigt lugn fredag där vi var i sängen till klockan ett och sedan inte gjorde så mycket. På kvällen såg vi dock 2 filmer. Först Yes Man med Jim Carrey och den var exakt som man kan förvänta sig av en film med gummiansiktet Carrey.
Andra filmen var en inte lika lättsmält film. Die Welle hette den och är en tysk film om en lärare som under en projektvecka testar att manipulera eleverna ungefär som diktatorer brukar göra. Filmen var riktigt bra måste jag säga. Ingen man sitter och asgarvar till utan mer seriös men helt klart intressant och tänkvärd. Skulle nog kunna ge den 4 av 5 om jag skulle betygsätta den. Skönt också med film som inte är gjord i filmfabriken i usa för en gångs skull.

Lördagen blev för min del hektisk den med. Min klubb, Renyi, arrangerade en proffsgala och jag var med och hjälpte till (hade gärna gått match!). Sammlades kl.9 för att sätta i ordning allt i Gammliahallen. det blev ett litet avbrott med byggandet för min del när jag for på domarutbildning mellan 12-15, så nu är jag utbildad poäng och ringdomare :)
Därefter var det att ta sig tillbaka till gammlia och göra det sista innan folket skulle släppas in. Hade hört att det sålts riktigt mycket biljetter men blev överraskad över hur många det faktiskt var när alla kommit. 2300pers hade pressats in, dvs fullsatt. Otroligt starkt och kul, och det visar att det finns intresse för mer än de klassiska sporterna.
Blev iallafall en riktigt lyckad kväll och publiken verkar ha uppskattat det hela. Gick bra också för hemmafighersen vilket ju alltid hjälper till att höja stämningen.
efter galan var det dags att röja undan allt igen. Vi var klar vid midnatt och medans de flesta for iväg till TC för efterfest så for jag hem för att sova :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0