Fullspäckad helg

Har verkligen varit en helg full av händelser. Igår var tanken att jag skulle bjuda Madde på restaurang på kvällen. Blev Sagami och när jag bokade bord så kom det fram att mina föräldrar skulle dit och äta också. Samma dag, samma tid..värsta läskiga men ändå roliga tillfälligheten :)
Maten var riktigt god iallafall. Började med lite gyoza och sockerärtor till förrätt. Sen som huvudrätt blev det en Sushi moriawase, 15 bitar sushi och en tallrik fylld med tempura. Ruskigt gott och till och med jag blev mätt. Sen som efterrätt blev det tiramisu med smak av grönt te och grönt te som dricka.
Kl.21 var vi sen på bio och såg filmen 2012. Kan komma med en recension en annan gång men den var så där. Ingen jättebra film direkt utan mer ett tidsfördriv typ. Day after tomorrow är en bättre film inom "jorden går under" genren. Över lag en lyckad kväll dock.
Idag har det blivit en HERRNS MASSA städning. Känns som att det har städats hela dagen typ. Men nu är det rent och lite julgrejer är uppe. Skulle rengöra i vattenlåset under handfatet i badrummet och lyckades paja det så fick fara till Jula och handla ett nytt. God bless personalrabatt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0