Helg = stress?

Vanligtvis sitter man ju på jobbet en fredag eftermiddag och drömmer om att de sista timmarna ska gå över snabbt så att man kan få helg. En helg som ska vara avslappnande och lugn.
Men denna helg har för min del varit allt annat än lugn. framförallt idag har varit fruktansvärt stressigt. Började bra med sovmorgon till kl.10. Sen gick vi upp och åt fruckost för att sätt igång det hårda jobbet. Madde började baka bröd och har så gjort nästan hela dagen frånsett några timmar då vi for till Intersport för att köpa hennes nya löparskor. Jag har mest diskat, torkat disk för att kunna diska mer, städat och för första gången i mitt liv gjort egen sylt. Blev 2l hjortronsylt av de hjortronen som vi fick av min farmor och farfar. De sista 1/2l gjorde Madde hjortronlikör av, hoppas den blir bra.
Nu är det dags för ett avslappnande bad! Fy vad skönt! inte bra att utsätta sig för så mycket stress :P
Har också två filmrecensioner på g. Får se när jag hinner skriva dom. Tog iallafall lite bilder av spektaklet idag.
Min hjortronsylt blev klar.
Medan Madde bakade sina glödkakor.


Klar hjortronsylt svalnar lite till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0