Sommaren med Göran

I torsdags var jag och Madde på bio. Denna gång blev det en film som inte valdes av mig, brukar inte gilla svenska filmer..men iallafall såg vi "Sommaren med Göran" En glad liten romantisk komedi typ. En ärligt talat ganska uttjatad genre och denna film bjöd inte på några stora överaskningar när det gäller handlingen. Göran är en gubbe som kanske sett sina bästa dagar, har otur i kärlek och hatar sitt jobb. Med finns så klart hans bäste vän inkl. hans sambo som inte gillar Göran.
En dag träffar Göran en kvinna från högstadiet och blir kär i henne och gör allt för att få hennes uppmärksamhet och träffa henne så ofta som möjligt. Det slutar med att de hamnar på en midsommarfest hos en gemensam bekant och där går ju allt snett så klart.
Filmen lockar till lite skratt då och då faktiskt. Mesta är väntat men lite oväntade saker händer också. Men inte nog för att jag ska bli så superförtjust i filmen.
Jag ger filmen en stark 2 av 5. Madde verkar gilla filmen mer än mig så gillar du den här typen av flim kommer du säkert uppskatta den mer än mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0