Terminator Salvation

Nu är jag ikapp med mina filmrecensioner. Skönt skönt. Sista filmen jag ska recensera för för idag är Terminator Salvation som jag såg igår. Det är som de flesta vet den 4e filmen i terminator serien och utspelar sig i framtiden, efter judgement day. Tydligen ska dessa framtidsfilmer bli en trilogi också. Denna gång saknas dock roboten som ser ut som californiens guvanör och som bryter på tyska. Dock dyker det faktiskt upp en robot som ser ut som Arnold, dock äre inte den äkte utan snarare Arnolds docka på Madame Tussauds vaxdockemuseum som verkar gjorts om till robot typ.

Iallafall måste jag säga att filmen var riktigt bra. Handlar som vanligt om människans kamp mot robotarna, styrda av Skynet och John Connors kamp för att överleva.
Denna gång ska han försöka rädda Kyle Reese (sin far) och får hjälp av en robot som inte ens vet om att han är robot. Det blir mycket explosioner och det händer något nästan hela tiden, som i transformersfilmerna typ. Dock har filmen sina svagheter också. Den gode Christian Bale känns inte alls som en bra John Connor och flera andra skådisar verkar ganska b. Och visst dyker det upp massa robotar men det känns inte riktigt som en Terminatorfilm som ju alltid varit en robot mot John Connor typ. Men här äre typ alla mot alla vilket är mer krigsfilm, men med terminator tema.

Ger filmen iallafall en svag 4 av 5 tror jag. Hade inga höga förhoppningar men den fick tiden att gå riktigt fort så jag är helnöjd!

I'll be back!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0