Gundam Exia steg 2

Har varit krasslig under helgen så har mest varit hemma och slöat. Och då passar det så klart väldigt bra att man kan hålla på och mixtra med sina byggsatser!
Har kommit en liten bit med bygget i alla fall och har lärt mig en hel del måste jag säga. Till att börja med så var det inge bra att använda min gamla penslar, utan lär köpa nya inför varje bygge nu. Med Exia ska jag göra klart med de gamla penslarna ändå eftersom jag är för lat för att ta mig ner på stan.
Sen har jag en Gundam Marker som egentligen är som en penna för att fylla i linjer och så på roboten för att få den lite mer "levande". Ganska kasst att rita på målad färg har jag märkt. Enklare att måla på plasten direkt så får fundera över om jag ens ska måla min nästa Gundam.
Att använda kniv för att ta bort lite småtjaffs man får på plasten när man knipsat av den från hållaren är riktigt bra. Blir mindre slipspår sen också när man sandpapprat den.
Så här långt har jag hunnit. Bara överkroppen är målad än. Huvud och höger arm ska målas efter att vänster arm också är klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0