MacGyver Kenji

Denna vecka har jag fått vara värsta MacGyver på jobbet. Har hållit på och lött en massa och grejat med elektronik. Riktigt kul, även om det var typ 100 år sen man försökte sig på att löda. Nu plötsligt skulle man löda fast resistorer och kondensatorer som var på 1mm^2. Pilligt kan jag säga. Men tror att det blev bra och lödningen blev helt ok. Inte massa stora blaffar utan blev smått och fint :)
Gjorde jag idag. Hade bara kontakten till vänster som ska in i ultraljudsaparaten. Sen lödde jag fast tråden och kontakten till höger. Den kommer användas för att koppla ultraljudsmaskinen till stimuleringsmaskinen som ska ge elstötar :)


Lödde en komponent som såg ut som denna också. Var plottrigt som attans. Men kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0