Ze pain

I morse fick jag min näsa tillbakasatt igen. Gick relativt smidigt men gjorde ont som fan! Läkaren frågade om jag ville få det gjort i narkos eller med en lokalbedövning och jag valde lokalbedövning för jag trodde att dte skulle vara 1-2 bedövningssprutor och sen känner jag inget. Men icke sa nicke. Först lade de in några bomullstussar med lätt bedövning. Därefter typ 7-8 st bedövningssprutor runt näsan. Fy satan vad de gjorde ont..ville bara sjunka rakt igenom sängen! "Puh" tänkte jag och trodde att det inte skulle göra nå ont mer men icke sa Nicke. Han förde in nå metallstavsaktigt så långt han kunde in i näsan och började dra, samtidigt som han drog med händerna också, för att få tillbaka näsan. Jag trodde att det skulle vara mer som en snärt eller så men det var segt arbete verkade det som, och gjorde ont som fan eftersom den dära metallgrejen trycktes åt ordentligt och bedövningen inte gjorde det smärtfritt (läkaren varnade för det ju för si). Men efter några minuters slitande var han nöjd och jag kunde pusta ut på riktigt.
Har nu en bomullstuss uppkörd riktigt långt i ena näshålet och den ska vara där 1 vecka, då ska jag på återbesök. Jobbigaste nu är förutom att det gör lite ont, att näsan är full med snor som gör att jag inte kan andas genom det öppna näshålet och det bara rinner och rinner typ..riktigt vidrigt. Så om ni vill kunna äta middag de närmaste dagarna bör ni hålla er borta från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0