Anledning att dricka cola!

Jag som älskar att dricka cola (främst Pepsi och Vanilla Coke) blev så klart glad när jag läste om säsongsstarten för mittfavoritlag AC Milan. De har i år skaffat en ny tränare som dragit med sig en ny fystränare och detta hade han infört:
"Spelarna rekommenderas nämligen att dricka Coca Cola i samband med träningsavbrott under säsongsupptakten, ett minst sagt intressant grepp. Orsaken stavas blaskets positiva inverkan på en hämmad matsmältning på grund av den gassande solen och den hårda fysiska belastningen."
Jag som tränar mycket och bor i supervarma Umeå tar så klart åt mig det positiva av detta (tydligen vetanskapligt bevisat) och ska öka min läskkonsumtion, något DU också borde göra :)
Undrar vem som gjort undersökningen. Kan det varit någon av läskjättarna? :D
Numera vetenskapligt bevisat att cola är bra!!!!!!! Up your's nyttigfolk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0