Cykelmek

Idag innan jag skulle iväg till thaiträningen så tänkte jag meka lite med cykeln. Köpte nya handtag och pedaler igår kväll och tänkte montera dom och samtidigt passa på och putsa upp den lite och rengöra/smörja kedjan.
Handtagen blev bra, fick också nytta för min 10 år gamla hårspray för att få dom att fästa. Men när jag hade skruvat loss mina gamla pedaler och skulle skriva fast de nya så märkte jag att det  var fel storlek på bulten så jag fick in den utan att skriva. "NOOOO!" tänkte jag och svor lite över min dumhet. Trodde att det bara fanns en size.
Så sickade meddelande till Peter som jobbar på Intersport och frågade om de godtog att man bytte fast man brutit förpackningen. Det gick tydligen bra.
Så efter att ha tränat så for jag förbi på Intersport och bytte mot pedaler som hade rätt size. Blev ett par likadana (förutom bultsizen) och tydligen finns det bara två storlekar. Typiskt att jag tog fel. Bytet gick fort och utan problem. Gamla pedaler av -> olja in bult på nya pedaler -> på med nya pedaler. TADAA!
Cykeln innan. Mörk, trist och sliten.


Sista blick på de slitna pedalerna.


Och här de slitna handtagen.


Förvandling! Lite mer färg och glans.


Bling bling bmx pedaler.


Nya handtag. Var riktigt sköna och sitter stenhårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0