Sherlock Holmes

Såg filmen Sherlock Holmes för ett tag sen och nu tar jag tag i recensionen.
Handlar så klart om Sherlock Holmes och hans assisten Dr. Watson. Ni som kan det minsta lilla vet ju att Sherlock Holmes är en sorts detektiv och i denna film tar han sig an ett fall där en massmördare som man trott vara död återkommer. Folk tror så klart att han spökar och att det handlar om mörka krafter så Sherlock Holmes måste försöka bevisa att det inte handlar om onda krafter och se till att rätt skurk fångas.
I huvudrollerna syns alltid lika karismatiske Robert Downney Jr. och som Dr. Watson spelas av Jude Law som gör reklam för den deo jag använder :)
Var inte så förväntansfull när jag började se filmen för trailern var inte i min smak och det var ungefär som jag väntat mig, men något bättre. Mysteriet var ganska bra men vägen dit är lite trist och långdragen. Dialogen också ibland lite krystad men totalt ger jag filmen 2 av 5. Trots allt var det bra tidsfördriv.
Do you want a kiss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0