Vännäsdagarna

Passar på att uppdatera bloggen nu när jag mår som en apa. Har mått illa hela eftermiddagen typ. Vet inte riktigt varför men misstänker sömnbrist. Och då var jag inte ens uppe och såg VM finalen i fotboll utan såg den på morgonen :(
Men i lördags mådde jag betydligt bättre och då passade jag och Madde på att cykla till Vännäsdagarna. snabbaste vägen dig var via E12an, lite över 3 min enkel väg men den vill man ju inte cykla.
Letade lite på nätet men hittade ingen som hade skrivit någon bra cykelväg från Umeå till Vännäs och ingen på jobbet visste heller. Så Jag kanske är den förste som skriver ner en bra väg :)
Vi började i alla fall med att cykla ner på stan och tog strandpromenaden. Vi cyklade nästan till Baggböle men svängde av och cyklade över bron innan, så vi cyklar förbi framför Energi Centrum. Därifrån cyklade vi uppför den hemska 500m långa backen för att hamna på asfaltsvägen till Sörfors. Från Sörfors cyklade vi till Överboda, därifrån var det bara att följs skyltarna till Vännäsby och sen Vännäs. Vi lyckades ta fel väg till Sörfors och det blev 6-7 km längre än nödvändigt. Totalt tur och retur blev det därmed 9 mil. Med andra ord en ordentlig cykeltur men det kändes riktigt bra! Och vägarna var bra och ganska otraffikerade.
Väl framme i Vännäs så hördes låten One av Metallica som nå cover band spelade på scenen och det var hyffsat med folk på marknaden. Det viktigaste vi köpte var i alla fall Glödkaka, godisremmar och färska munkar. Senköpte Madde lite garn, nå grodfigurer och colagodis. Själv köpte jag en hoodie med Pacman tryck på.
Totalt sett var Vännäsdagarna nog inte värt att cykla 9 mil för men det var kul attcykla i alla fall eftersom vädret var grymt och man fick lite färg på sin bleka kropp.
Här är vägen vi tog, Google verkar inte känns till bron över älven till energi centrum så det blev lite annorlunda mellan Baggböle och Sörfors: Karta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0