Finchoklad från England!

Beställde förra veckan nå finchoklad från England och idag kom de fram. 200kr gick det på för 320g (dvs typ 3st vanliga chokladkakor)
Det hela började med att jag och Madde råkade zappa in på ett TV-program som hette något i stil med Willy's fabulous choclate factory eller så, inspirerat av Kalle och Chokladfabriken. Det var 3st avsnitt i serien där man fick följa Willy som ska vara en hyffsat känd kock i England som ska starta sin egna chokladfabrik med lyxig choklad. Så klart blir man sugen på att köpa chokladen för de pratar så gott om den så jag tog och googlade lite och hittade hans officiella site där jag beställde ett paket med 4 olikachokladkakor han gör (då pratar vi inte Marabou mjölkchoklad utan mörk choklad). Fanns även stora klumpar med 100% kakao som man skulle ha till matlagning men jag nöjde mig med de man äter direkt.
Har redan testat en av dom och är nöjd! Kanske inte så orgasmiskt gott som man väntat sig men ändå något snäpp över Lindts choklad. Lär beställa igen när jag känner mig rik. Hela proceduren tog typ 8 dagar, från beställning till leverans, och då beställde jag på en söndag.
Här är länken till hans hemsida där man även kan hitta till hans shop: http://www.williescacao.com/ .
Mmmmm nästan så man måste testa alla direkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0