Iron Man 2

I tisdags var jag som jag redan skrivit tidigare och såg Iron Man 2 på bio. och här kommer som vanligt en recension.
Till att börja med kan jag ju säga att jag tyckte om första filmen väldigt mycket! Den hade en bra mix mellan humor och action. Dessutom var Robert Downey Jr. riktigt bra som iron Man. Så förhoppningarna inför denna film var ganska höga. Inte heller fel att AC/DCs musik används i filmen :D
Filmen börjar med att Tony Stark  som är Iron Man börjar bli lite för kaxig och att amerikanska militären vill åt hans dräckt. Samtidigt bygger en rysk snubbe som är son till ett ryskt geni som jobbade med Tonys far en annan dräkt som också är lite som Iron Man dräkten. Så gissa vad!? Jo han är skurken och vill hämnas för att Tonys far gjorde så att hans far blev deporterad och fått leva i skit. Och så klart så finns det någon pengakåt snubbe som hjälper honom! Där har ni handlingen. Enkelt och rakt på som med de flesta superhjältefilmerna.
Sen börjar det explodera och smälla massor och folk slåss. Just ja, vid sidan om så kämpar Tony också för att överleva för den där grejen som håller honom vid liv håller långsamt på att döda honom. Dessutom får man se Scarlett Johansson slåss runt lite i någon tight dräkt och det är lite småklumpiga skämt då och då. Samuel L. jackson dyker också upp och snackar tufft som han brukar göra i alla filmer.
Som ni kanske gissat så är jag inte jätteimpad av filmen. Jag ger den 2 av 5. Den var inte urusel men inte heller helt godkänd.
Nästa recension bli Prince of Percia, håll till godo ;)
Flashy~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0