Mekanikern bakar

Har varit en ganska lugn helg måste jag säga. Igår gjorde jag typ inget förutom att på kvällen fara till Linnea och Samuel och grilla och ha det kul. De hade skaffat Rock Band 2 till Wii och jag och Madde testade för första gången att spela trummor också, vi har ju bara gitarrer hemma. Var kul måste jag säga. ganska svårt men ändå inte omöjligt (på easy).
Idag har jag först bakat en sats bullar. Blev 20st kanelbullar och 20st vaniljbullar. (receptet finns på Ramlösa Kvarnens vetemjölpåse). Fruktansvärt goda blev dom måste jag säga. Första jag tog nästan smälte i munnen. MUMS!!
Sen efter det for jag iväg till farsan och fick hjälp med att meka med cykeln. Har haft problem med att det ibland inte händer något när jag trampar. Tog isär nästan allt ner till kullagren och passade på att polera upp det. Men sista biten behövde nå specialverktyg, det enda farsan inte har typ :P Och orkar inte skaffa specialverktyget så lämnar in hjulet hos mekanikern så får han fixa det. Kan jag polera upp det andra så länge, lär ta nog mycket tid ändå.
Har i alla fall fått låna en av farsans cyklar så länge så slipper jag ta buss eller gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0