Prince of Persia

Nu kommer min recension av filmen Prince of Persia som jag såg på bio igår. För en gångs skull är jag hyffsad snabb med att slänga upp mina tankar om filmen :)
Filmen är baserat på spelet från den gamla klassiska serien Prince of Persia (konstigt?). Under de senaste åren har det kommit nya versioner av spelet och det första av dom hette sands of Time som denna film är baserad på. Har inte själv spelat spelet men det har fått bra kritik.
Filmen i sig har inte fått lika bra kritik som filmen och jag kan förstå det men börjar först med handlingen som är ganska basic.
Prinsen är den ende bland 3 prinsar som är vettig. De erövrar en stad och i den staden finns en prinsessa som skyddar en magiskt dolk (kommer fram senare) som kan vrida tillbaka tiden. Kungen mördas och snälle prinsen får skulden och måste fly, med prinsessan hack i häl. Nu måste de ta reda på vem som mördade Kungen och vill åt den magiska dolken.
Där har ni handlingen. Inte så helkass egentligen men filmen är ganska dålig ändå tycker jag. Effekterna var inge bra, kamerabyten gjorde att man inte fattade något och alla skämten var kassa (kan det bli bra skämt när Disney är involverade och inte har hjälp av Pixar?).
Jag ger filmen en väldigt svag 2 av 5. Sämre än Iron Man men bättre än miserabla filmer som Life Aquatic :P
ANABOLA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0